Kezdőlap   Autóklíma   Klímatöltés

Klímatöltés
Klímatöltés

[:hu]

A gépkocsi klímaberendezés igen nagy igénybevételnek van kitéve (rezonancia, nagy hőmérséklet különbség, nedvesség, stb.), nem ritka a meghibásodás, tömítetlenség így a klímatöltést el kell végeztetni évente.

A hűtőgáz mennyisége a gépjármű légkondicionálóban természetéből fakadóan csökken. A gumitömlők, klíma szivattyúk gyártói műszaki leírásaiban megadják a csőfalon, vagy a tömítőfelületek mentén diffundálódó hűtőközeg mennyiséget egy évre vetítve. Ezért éves szinten 20% klímagáz veszteség nem jelent tömítetlenséget, ugyanakkor a megmaradt 80% már nem elegendő a klímakompresszor hibátlan működéséhez, így a klímaberendezést időközönként után kell tölteni. A gyártó igen szűk tűréssel adja meg a hűtőközeg mennyiségét, ezért, ha a fent említett mennyiség hiányzik, akkor az elpárologtatóból a kompresszor irányába áramló hűtőközeg már túl sok hőt tartalmazhat ahhoz, hogy a klímaszivattyúban fejlődő hőt is el tudja szállítani. Következményképpen a kompresszor túlhevül és a hőtágulás következtében intenzív súrlódás, kopás indul. Először a klímakompresszor dugattyúk teflon bevonata, majd a dugattyúk és a hengerfal is elkopik.

A klímaberendezésben lévő hűtőközeg mennyiségét ezért évente ellenőriztetni kell.

A klíma rendszernyomásból az üres közeli állapotot eltekintve nem lehet következtetni a klímagáz mennyiségére. A hűtőközeg mennyisége CSAK lefejtés utáni tömeg meghatározással állapítható meg.

1. Évszaktól függetlenül heti 20 percre nem szabad elfelejteni bekapcsolni a légkondicionálót. Ennek hiányában a rendszer tömítő alkatrészei kiszáradnak ami tömítetlenséghez és hűtőgáz veszteséghez vezet. A heti 20 perces üzemeltetést betartva a készülék tovább marad tömített, ezáltal kisebb mértékű szivattyúkopás várható.

2. A téli hónapokban soha ne hagyja feltöltetlenül autója klímakészülékét, ugyanis ilyenkor visszafordíthatatlan sérüléseket szenved a rendszer a levegő oxigén és nedvességtartama által.

Személy és kis-tehergépkocsik klímájának feltöltése R134a hűtőközeggel: 8.000 Ft+Áfa + 7,5 Ft+Áfa/g (hűtőközeg)
Személy és kis-tehergépkocsik klímájának feltöltése R-1234YF hűtőgázzal: 8.000 Ft+Áfa + 78 Ft+Áfa/g
Személy és kis-tehergépkocsik klímájának feltöltése R12 helyettesítőgázzal: 8.000Ft+Áfa + 20 Ft+Áfa/g

Nitrogénes gáztömörség ellenőrzés (R134a esetében): 2.000Ft+Áfa
Nitrogénes gáztömörség ellenőrzés (R1234yf esetében): 8.000Ft+Áfa
Klímaolaj hozzáadása (R134a esetében): 2.000 Ft+Áfa
Klímaolaj hozzáadása (Hibrid jármű esetében): 6.000 Ft+Áfa
Klímaolaj hozzáadása (R1234yf esetében): 6.000 Ft+Áfa
UV indikátor hozzáadása: 2.000Ft+Áfa

[:de]

A gépkocsi klímaberendezés igen nagy igénybevételnek van kitéve (rezonancia, nagy hőmérséklet különbség, nedvesség, stb.), nem ritka a meghibásodás, tömítetlenség így a klímatöltést el kell végeztetni évente.

A hűtőgáz mennyisége a gépjármű légkondicionálóban természetéből fakadóan csökken. A gumitömlők, klíma szivattyúk gyártói műszaki leírásaiban megadják a csőfalon, vagy a tömítőfelületek mentén diffundálódó hűtőközeg mennyiséget egy évre vetítve. Ezért éves szinten 20% klímagáz veszteség nem jelent tömítetlenséget, ugyanakkor a megmaradt 80% már nem elegendő a klímakompresszor hibátlan működéséhez, így a klímaberendezést időközönként után kell tölteni. A gyártó igen szűk tűréssel adja meg a hűtőközeg mennyiségét, ezért, ha a fent említett mennyiség hiányzik, akkor az elpárologtatóból a kompresszor irányába áramló hűtőközeg már túl sok hőt tartalmazhat ahhoz, hogy a klímaszivattyúban fejlődő hőt is el tudja szállítani. Következményképpen a kompresszor túlhevül és a hőtágulás következtében intenzív súrlódás, kopás indul. Először a klímakompresszor dugattyúk teflon bevonata, majd a dugattyúk és a hengerfal is elkopik.

A klímaberendezésben lévő hűtőközeg mennyiségét ezért évente ellenőriztetni kell.

A klíma rendszernyomásból az üres közeli állapotot eltekintve nem lehet következtetni a klímagáz mennyiségére. A hűtőközeg mennyisége CSAK lefejtés utáni tömeg meghatározással állapítható meg.

1. Évszaktól függetlenül heti 20 percre nem szabad elfelejteni bekapcsolni a légkondicionálót. Ennek hiányában a rendszer tömítő alkatrészei kiszáradnak ami tömítetlenséghez és hűtőgáz veszteséghez vezet. A heti 20 perces üzemeltetést betartva a készülék tovább marad tömített, ezáltal kisebb mértékű szivattyúkopás várható.

2. A téli hónapokban soha ne hagyja feltöltetlenül autója klímakészülékét, ugyanis ilyenkor visszafordíthatatlan sérüléseket szenved a rendszer a levegő oxigén és nedvességtartama által.

Személy és kis-tehergépkocsik klímájának feltöltése R134a hűtőközeggel: 8900 Ft + Áfa
Személy és kis-tehergépkocsik klímájának feltöltése R-1234YF hűtőgázzal: 78 Ft + Áfa / g
Személy és kis-tehergépkocsik klímájának feltöltése R12 helyettesítőgázzal: 15.900 Ft + Áfa
Nitrogénes gáztömörség ellenőrzés: 2000 Ft + Áfa
Klímaolaj hozzáadása: 2000 Ft + Áfa
UV indikátor hozzáadása: 2000 Ft + Áfa

[:]

 
ELÉRHETŐSÉG
Hívjon minket bizalommal! Visszaszámláló!

Az oldalunkon cookiekat használunk.

A weboldalon való böngészés folytatásával Ön hozzájárul a sütik használatához. Bővebben