Az eset a gépjármű tulajdonosának legnagyobb kárára sajnos megtörtént és mivel nem ő volt az elkövető ezért különösen sajnálatos. Egy 1996-os évjáratú 1600 ccm Mazda Xedos 6 autó tulajdonosa 2009 decemberében azzal a hibával érkezett szervizünkbe, hogy autójának nincs fűtése.
A hibafeltárás során megállapítottuk, hogy kevés benne a hűtőfolyadék és az is inkább rozsda volt, mint víz. A hűtőrendszer tele volt rozsdával, még a gumicsövek belsejében is le volt rakódva, így kénytelenek voltunk átmosni az egész rendszert, aminek során mindenféle hűtőrendszer tisztítót használtunk, több gumicsövet ki kellett cserélni és a termosztátot is. Már ez a művelet óriási költséggel járt ugyanis a ráfordított idő napokban volt mérhető. Az autót ezt követően működőképes állapotban fűtéssel vitte el a gazdája. Fél év elteltével 2010. júniusában az ügyfél azzal a problémával szembesült, hogy az autója túlmelegszik, forralja a vizet.
Az ismert előzmények után ellenőriztük a hűtőfolyadék állapotát és megdöbbenve tapasztaltuk, hogy az ismét rozsda darabkákat tartalmaz elég jelentős mennyiségben. Tesztelés során a túlmelegedés ténye bebizonyosodott és érzékeltük azt is a termosztát kinyit a hűtő felső csöve forró, ám az egész hűtőtest hideg és hiába kapcsol be a hűtőventilátor az a hideg hűtőtestet hűtötte.
Így aztán a hűtővíz túlmelegedett, amit a fűtés bekapcsolásával vissza lehetett hűteni. A jelenség hűtődugulásra volt jellemző így ismét átmostuk a hűtőrendszert, amiből megint jelentős mennyiségű rozsda távozott. Ismét teszteltünk, de sajnos a jelenség ugyan az maradt. A következő lépésben a vízpumpát ellenőriztük és ismét megdöbbenve tapasztaltuk, hogy annak fémlapátozása teljesen elrohadt. Vízpumpa csere után ismét teszteltük az autót, ám még ez után is melegedett és a hűtőtest hideg volt, miközben annak felső csöve forró volt.
Következő lépésben kicseréltük a hűtőtestet is, majd ismét tesztelés következett. Ennek során megállapítottuk, hogy a hűtő már meleg, ám a ventilátor nagyon hamar lehűti és csak éppen langyos levegőt fúj át rajta. Az autó továbbra is melegedett.
Végső megoldásként a fél éve beszerelt termosztátot ellenőriztük és kiderült, hogy ugyan kinyit ,de nem eléggé, így azt is ki kellett cserélni. Ezt követően az autó ugyan jó lett, de szegény gazdája több napig nem tudta használni és fizethette a jelentős javítási költséget. Mindezt csupán azért, mert korábbi tulajdonosa csapvízzel töltötte fel a hűtőrendszert.
Tanulság az, hogy pár száz forintos spórolás, vagy figyelmetlenség egy több, mint 100.000 forintos javítási költséget eredményezett, ami elkerülhető lett volna.
Cool-Mobil Kft csapata
Kollégáink várják a hívását!
+36-1-284-3512 | +36-20-222-4488
IDŐPONT FOGLALÁS